Klantcase: projectleiding implementaties bij Travers

Stichting Travers werkt aan leefbare buurten en vitale, veilige wijken in de omgeving van Zwolle. De maatschappelijke onderneming bestaat uit vier dochterondernemingen (kinderopvang, onderwijs, welzijnswerk, cultuur en zorg) die vanuit de Travers holding worden ondersteunt door de ICT-afdeling. Binnen de ICT-afdeling was behoefte aan een projectleider voor het aansturen van meerdere projecten en het begeleiden van implementaties. Hans-Paul Lips, manager ICT bij Travers, vertelt over de samenwerking en de waarde die Wieck Molendijk consultants heeft geleverd.

“Korte lijnen. Empathisch. Open houding. Leveren. Een echt mens i.p.v. rol façade.” – Hans-Paul Lips, Travers

Tijdens het kennismakingsgesprek vertelde Hans-Paul dat ze dringend op zoek waren naar een ICT-projectleider. De keuze is daarbij gevallen op Sander, business ICT consultant bij Wieck Molendijk consultants. “We zochten een projectleider met oog voor kwaliteit m.b.t. de opdrachten én iemand die zich professioneel en empathisch weet te verhouden tot de grote veelzijdigheid aan collega’s die we in onze organisatie hebben. Ook zochten we iemand die lévert en in plaats van – gechargeerd- dikke rapporten schrijft.”

Travers stond voor de uitdaging om VoIP telefonie te implementeren en een nieuw urenregistratiesysteem. Daarnaast moest een technisch onderdeel in de website worden vervangen.

“Een goede en duidelijke opdrachtgever, die mij het vertrouwen geeft. De opdracht is interessant omdat er meerdere ondernemingen onder Travers valt en dat brengt diversiteit met zich mee. Het gaat van poppodium tot kinderopvang en deze brengen allemaal verschillende culturen met zich mee. Maar overal een welwillende en open sfeer!” – Sander

Wieck Molendijk consultants werkt altijd vanuit een backwardsdeliverable planning waarbij de hele organisatie wordt betrokken bij het beoogd eindresultaat en het proces. De implementaties die worden doorgevoerd hebben effect op iedereen binnen de stichting. Hierom is draagvlak creëren een belangrijk aspect in onze aanpak. Daarnaast wordt er gewerkt met een globale planning, maar ook met een capaciteitsplanning. Deze worden afgestemd op de planning van de betrokken stakeholders in de organisatie. Tot slot geeft Wieck Molendijk sturing aan het project en bewaken zij het project op tijd, geld, scope en kwaliteit.

“Deze opdracht heeft voor mij bevestigd dat een ICT-project complex is en niet alleen bestaat uit techniek. De uitleg is even belangrijk en er voor de medewerkers zijn wanneer dit nodig is.” – Sander

Het project is inmiddels met succes afgerond. Travers is live met haar nieuwe telefonie en urenregistratiesysteem. Loopt jouw organisatie ook ergens tegenaan of ben je benieuwd hoe wij jullie kunnen ondersteunen? Wij drinken graag een kopje koffie tijdens een gesprek over de mogelijkheden. Neem contact met ons op!